Lasagne met tomatensaus

 

Eigen foto volgt nog

Voor deze lasagne gebruik ik een gewonen basis pastasaus evt met toevoeging van gebraden gehakt. Soms doe ik er wat gebakken aubergine door voor wat extra body, maar in dit recept hou ik het zo simpel mogelijk. Ruimte genoeg voor wat eigen inbreng. 
Ik vind dit gerecht ideaal om van te voren te maken. Soms bereid ik het (minus het afbakken) voor in het weekend en bewaar het tot woensdag. Maar het is ook ideaal om het 's ochtends te maken, half af te bakken en 's avond nog even een kwartiertje in de oven. Scheelt een hoop tijd op het drukste moment van de dag.

Lasagne met tomatensaus

4 Personen
Bereidingstijd: 1,5 uur

700 ml pastasaus (zie HIER voor het recept) 
300 ml melk
50 gr bloem
25 gr roomboter
2 knoflook, gesnipperd
1 bouillon blokje
lasagne bladen
geraspte kaas
oregano

Laat de boetr smelten in een pannetje op laag vuur. Voeg de knoflook toe en laat zachtjes garen. Voeg bloem toe en roer tot een bal. Laat 3 min garen. Voeg een deel van de melk toe en roer met een garde tot een dikke saus. Voeg de rest van de melk en bouillon blokje toe en laat op laag vuur in dikken. Roer regelmatig om aanbranden te voorkomen. 
Tijd om te stapelen.
Begin met een laag bechamelsaus, dan een laag lasagne bladen, tomatensaus en weer de bechamelsaus. Ga zo door tot de schaal vol is. Eindig met een flinke laag bechamelsaus en strooi de kaas er overheen. Ik hou van ruim oregano op de kaas. 

Bak een uurtje op 175C 
LET OP, zet de schaal op een bakplaat want de saus kan er overheen komen.

Serveer met een frisse salade. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Tagliatelle met wilde spinazie

Khoresh ghormeh sabzi (rundvlees in groene saus van kruiden)

Spaghetti aglio e olio + 3 groenten gerechten

Flammkuchen met spekjes en rode ui

Gemarineerde aubergine met kappertjes en zwarte olijven

Prei met appel en salie

Foe yong hai

Artisjokken

Koreaanse gefrituurde kip

Surinaamse bami met paksoi