fruit repen


Vorige week schreef ik over de reepjes die ik ik zo lekker vind. Maar ik ben nog al van de DIY dus vandaag maar eens zelf aan de slag.  Via Pinterest een paar recepten door gelezen en toen zelf aan de slag gegaan met de dingen die ik in de kast had staan.



Raw candybar 

3 dadels
2 vijgen
5 abrikozen
Handje gemengde noten
1 bolletje stemgember
2 el gesuikerde kokos blokjes
3 el geraspte kokos
5 el granola
2 tl kokosolie

Hak de dadels, vijgen, abrikozen en gember fijn in een keukenmachine. Als het een bal wordt voeg de noten, kokos, olie en granola toe.
Hak, pulserend,  tot het een mooie, niet te fijne maar egale massa is.
Bedek een vierkante vorm met plastic folie of bakpapier. Druk de massa goed aan. Ik gebruikte een zelfde vorm om extra aan te drukken.
Laat een uur opstijven in de koelkast.
Extra leuk is het om de boven en onderkant te bekleden met snoeppapier.  Makkelijk om te eten en ziet er leuk uit.
Snij er kleine reepjes van.
Bewaar het in de koelkast, maar lang zal het niet blijven liggen.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Tagliatelle met wilde spinazie

Khoresh ghormeh sabzi (rundvlees in groene saus van kruiden)

Spaghetti aglio e olio + 3 groenten gerechten

Flammkuchen met spekjes en rode ui

Gemarineerde aubergine met kappertjes en zwarte olijven

Prei met appel en salie

Foe yong hai

Tajine met gemengde groenten en aardappel

Artisjokken

Koreaanse gefrituurde kip