Zomer toppers.

Dagje dierentuin, museum bezoek of afkoelen in het zwembad, allemaal heerlijke zomer activiteiten om met de kinderen te doen. 
En daar hoort wat lekkers bij. Pedagogisch verantwoord of niet,  ik vind het er bij horen. 
Iets lekkers van thuis meenemen voorkomt ook het eeuwige zeuren om ijs, snoep of friet te kopen. 
Voor mijn kinderen neem ik graag fruit mee en stukjes komkommer. Als het om zoetigheid gaat zijn het echt makkelijke eters. Alles verdwijnt in het zwarte gat, onverzadigbaar lijken ze. 
Bij het kopen let ik vooral op toegevoegde suikers(vervangers) en kleurstoffen. Katja en Maoam voldoen het beste aan deze eisen. 
Ik ben niet zo van de snoep,  meestal krijg ik hoofdpijn en dorst van de suiker. Ik ben gek op goede chocolade, maar dat is niet handig in de zomer. 
Maar nu heb ik echt iets gevonden dat handig is om mee te nemen en geweldig van smaak. 


In de Quinoa bar zit wel glucose siroop maar is een echte traktatie. EN glutenvrij! 
De Nãkd repen ken ik al een poosje en zijn werkelijk heerlijk. Alles rauw en zonder suiker. 
Ik kocht ze bij De Tuinen maar ga er vanuit dat ecoplaza of natuur winkel ze ook zal hebben. 

Hebben jullie ook  zomer toppers voor een dagje weg? 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Tagliatelle met wilde spinazie

Khoresh ghormeh sabzi (rundvlees in groene saus van kruiden)

Spaghetti aglio e olio + 3 groenten gerechten

Flammkuchen met spekjes en rode ui

Gemarineerde aubergine met kappertjes en zwarte olijven

Prei met appel en salie

Foe yong hai

Tajine met gemengde groenten en aardappel

Artisjokken

Koreaanse gefrituurde kip