Kookboek prikken

Ik koop zo'n 4 á 5 mooie kookboeken per jaar. Met de komst van pinterest en de vele foodblogs haal ik steeds meer van het internet. Maar echte mooie kookboeken moet je gewoon in de kast hebben staan. Ik vind het heerlijk om 's avonds op de bank te zitten met een grote pot thee en dan weg te dromen bij de heerlijke gerechten en steeds mooiere foto's. De tijd van een vergeeld oud kookboek met wat pen tekeningen is echt verleden tijd. De kookboeken van nu zijn echte kunststukjes en al lang niet meer alleen een naslagwerk voor recepten. Voor mij is het is een reis door een vreemd land, bij het lezen van de verhalen en recepten waan ik me zo op een markt in bijvoorbeeld Libanon. 
Het laatste kookboek dat ik kreeg is De Souk van Salma Hage. Het beste van de Libanese keuken. 
Heerlijk dik en vol mooie verhalen, een must have voor al de kookboek liefhebbers. 


Maar het belangrijkste van een kookboek is toch dat je er uit kookt! En ik weet niet hoe het bj jullie is, maar als er 100 recepten in een boek staan maak ik er misschien 10 van en die blijf ik dan steeds weer maken. 
Nu heb ik iets bedacht om te zorgen dat ik weer eens iets anders ga koken uit een mooi kookboek. En iedereen kan dit met elkaar doen.


Ik heb een kookboek en jullie mogen een bladzijde nummer noemen. Ik ga in dezelfde week het recept klaar maken en natuurlijk schrijven over hoe het ging. Zo kook ik steeds wat nieuws en waarschijnlijk ook iets wat ik niet zelf zou hebben uit gezocht. 
En iedereen mag mee doen en iedereen kan het bij elkaar doen. Gewoon zeggen hoeveel bladzijden het kookboek heeft en prikken maar! 




Het eerste boek is De Souk.
Prikken tussen blz 27 en 500.
De eerste twee recepten die geprikt worden zal ik maken.

*******************************************

Wat zijn jullie snel. Binnen 10 minuten had ik vele mooie gerechtjes.

Willeke koos blz 93: Aubergine in een korstje van za'atar en broodkruim
Linda P koos blz. 223: Grote garnalen met pittige worst en Libanees brood
Linda @huisvolkids koos blz. 307: Shoarma van kip met aubergine.

Anika koos blz 368: Platbrood met kip en za'atar

Vandaag ga ik het koken. Het blog volgt snel.

Reacties

Er zijn 2 gerechten geprikt. Maar het zijn 2 makkelijke dus er mag er nog 1 bij!!
Wie is de eerste?
Anoniem zei…
104
Graag wel een naam vermelden. Ik wil wel weten voor wie ik kook ;-)
linda (@huisvolkids) zei…
307
Tineke zei…
Wat een leuk idee! Succes en veel kookplezier :-)
Saskia zei…
Wat leuk zeg! Ik ben heel benieuwd hoe je de gerechten vindt! :) Ik ga binnenkort ook een nieuw kookboek koken en ik kan niet wachten om daar dingen uit te proberen!

Populaire posts van deze blog

Tagliatelle met wilde spinazie

Khoresh ghormeh sabzi (rundvlees in groene saus van kruiden)

Spaghetti aglio e olio + 3 groenten gerechten

Flammkuchen met spekjes en rode ui

Gemarineerde aubergine met kappertjes en zwarte olijven

Prei met appel en salie

Foe yong hai

Tajine met gemengde groenten en aardappel

Artisjokken

Koreaanse gefrituurde kip