Vers fruit is vies

Ik kreeg vandaag van verschillende mensen een foto met stukje tekst in de mail. Allemaal copy/past dus ik weet niet wie de maker is. Als iemand de bron heeft wil ik die graag hebben om te kunnen vermelden.

Op bijna al het verse fruit dat je in de winkel of op de markt koopt zit erg veel rotzooi. Bestrijdingsmiddelen maar ook gewoon echt vuil. De appel is al door zo veel verschillende handen gegaan voor dat het bij ons op de fruitschaal ligt. Even snel afwassen is dus eigenlijk niet genoeg. Schillen is een goede oplossing, maar niet al het fruit is te schillen, neem kersen, bessen en aardbeien.
Ik moet zeggen dat ik het zelf nog niet zo heb uitgeprobeerd met zacht fruit maar de appels en druiven waren echt mooi schoon nadat ik ze gewassen had. Ze glimmen en voelen fris.


Vul de gootsteen met koud water en voeg 100ml gewone azijn toe, LET OP geen schoonmaak azijn!!
Doe het fruit er in en laat dit 10-15 min staan. Spoel het fruit na en laat goed drogen voor dat je het weer opbergt.
De tekst die ik bij de foto kreeg vermeld ook dat het uitstekend gaat met zacht fruit en dat het fruit op deze manier ook veel langer houdbaar is.
Ik ga het binnenkort maar eens proberen. En ik vond het fijn om weer eens stil te staan bij de viezigheid die op het fruit zit. Ook mijn biologische fruit is door vele handen gegaan en stof en vuil blijven er op kleven.
Ik ga het beter wassen.

Reacties

Anoniem zei…
Waarom geen schoonmaak azijn? Dat is volgens de keuringsdienst van waarde exact hetzelfde, alleen in veeeeel hogere concentratie. Dus volgens mij kan het wel, alleen moet je er niet 100 ml van gebruiken ;-)
Het zou inderdaad kunnen, alleen is er ook schoonmaakazijn in de handel met diverse geurtjes. En dat wil je nou net weer niet bij het fruit.
Dus om geen verwarring te krijgen gebruik ik keukenazijn voor het eten en schoonmaakazijn als ik de ramen lap.

Populaire posts van deze blog

Tagliatelle met wilde spinazie

Khoresh ghormeh sabzi (rundvlees in groene saus van kruiden)

Spaghetti aglio e olio + 3 groenten gerechten

Flammkuchen met spekjes en rode ui

Gemarineerde aubergine met kappertjes en zwarte olijven

Prei met appel en salie

Foe yong hai

Artisjokken

Tajine met gemengde groenten en aardappel

Koreaanse gefrituurde kip