Solo Knoflook


In het recept van gisteren gebruikte ik een 'knoflookuitje'. Ik kocht ze in een mandje van 10st bij de Bas v/d Heijden voor €1,99. Op de verpakking stond echt deze naam. Maar na wat vragen gisteren avond over het recept ben ik gaan google en er achter gekomen dat deze benaming niet correct is. Het is een single knoflookteen. Dus de juiste benaming is Solo knoflook. Het is een knoflook soort uit de Yunnan provincie van China. De teen is makkelijk af te pellen en ziet er uit als een ui. In die zin was mij benaming dus niet zo heel raar. De smaak is iets milder dan een gewone witte knoflook.
Ik zou het gebruiken als je meer dan 2 teentjes wilt gebruiken en voor gemak gaat. De smaak doet het echt heel goed, rauw in een sausje. Als je het gaat bakken doe het dan heel langzaam en zacht vuur. Het verbrand snel en dan krijg je een erg bittere smaak.
Een leuke bijkomstigheid die ik meerdere keren tegen kwam op foodsites, deze knoflook wordt helemaal zonder bestrijdingsmiddelen geteeld! Ik zeg; dubbel winst. En ik gooi er eentje in de tomatensoep vanavond. Dat wordt weer smullen.

Zou je er ook minder van stinken?




Reacties

Populaire posts van deze blog

Tagliatelle met wilde spinazie

Khoresh ghormeh sabzi (rundvlees in groene saus van kruiden)

Spaghetti aglio e olio + 3 groenten gerechten

Flammkuchen met spekjes en rode ui

Gemarineerde aubergine met kappertjes en zwarte olijven

Prei met appel en salie

Foe yong hai

Tajine met gemengde groenten en aardappel

Artisjokken

Koreaanse gefrituurde kip