Quesadillas

Het was zo'n dag dat ik weer eens zin had om iets nieuws uit te proberen. Gisteren zag ik bij 24kitchen een leuk idee en dat heb ik een beetje aangepast aan onze smaak.
Ik vind dat trouwens een leuke zender en website. Het is pas deze winter dat ik het ontdekt heb. Mede door mijn man die er vaak naar kijkt. Dat gaat dan gepaard met een hoop commentaar en bemoedigende  woorden in mijn richting dat mijn werk er beter uitziet. En voor al "dat kan jij ook!"
Gisteren zag ik dus kip quesadillas.
En het was echt een groot succes. De zoetige smaak van de kaneel en paprika op de kip, de pittige smaak van de koriander, knoflook en bosui en de harde en zachte structuur geven het compleet gerecht.

Kipquesadillas 2 stuks

200 gr kipfilet
1 tl kaneelpoeder
1 tl paprikapoeder
1 tl gemberpoeder
scheutje olijfolie
200 gr champignons
1 knoflookuitje (of 1/2 ui en 1 knoflook)
2 bosuitjes
1 courgette
1 bosje koriander
4 tortilla wraps of flatbread
80 gr geraspte kaas
1 limoen
150 ml turkse yoghurt
1 avocado

Snij de kip in kleine reepjes. Meng de kruiden met de olie tot een marina en doe de kip er bij.
Hak de bosuitjes en koriander grof. Snij de champignons en courgette.
Bak de kip op laag vuur, voeg na 5 min de champignons toe. Snipper het knoflookuitje en doe die er ook bij.
Leg twee wraps op een bakplaat. Bestrooi met wat kaas. Verdeel de kip, de groenten en de helft van de koriander. Weer wat kaas en leg de andere wraps er boven op. Bak 10 min op 200C.
Maak ondertussen het sausje. Rasp 1/2 limoen en doe de zest bij de yoghurt. Maak op smaak met de koriander en wat peper en zout. Voor een extra kick kan je er nog een knoflookje door doen. 
Serveer met stukjes avocado, saus en schijfje limoen. 

Reacties

marijke zei…
Vanavond dit recept gegeten. Was erg lekker! Aanrader!
Hier twee volwassenen en een kind genoeg aan dit recept. Mocht je meer personen hebben dan raad ik of een grotere hoeveelheid aan of een extra bijgerechtje.
marijke zei…
Deze reactie is verwijderd door de auteur.

Populaire posts van deze blog

Tagliatelle met wilde spinazie

Khoresh ghormeh sabzi (rundvlees in groene saus van kruiden)

Spaghetti aglio e olio + 3 groenten gerechten

Flammkuchen met spekjes en rode ui

Gemarineerde aubergine met kappertjes en zwarte olijven

Prei met appel en salie

Foe yong hai

Tajine met gemengde groenten en aardappel

Artisjokken

Koreaanse gefrituurde kip