Rollen maar!

"Mama, maak je vandaag weer loempia's!"

Dit soort vragen ik krijg ik nou aan het ontbijt. Aanleiding was mijn antwoord op hun vraag wat we die dag zouden eten, 'Woknoedels met (vega) balletjes en groeten'
Ik wist dus wat mij te doen stond die middag, loempia's maken. Niet zo veel werk als het lijkt. En je kan er eindeloos mee variëren. Ik maak bijna altijd groenten loempia's. Een mooie manier om de kinderen weer een extra portie groenten te laten eten.

Groente Loempia's (10 st)

pakje loempia vellen (in de diepvries van bv AH)
1 bami groenten paket
1 knoflook, geperst
2 el sambal (optie)
flinke scheut lichte soyasaus/ketjap
1 el sesamolie

diepe koekenpan
zonnebloemolie om in de bakken

Laat de loempia vellen in de verpakking ontdooien.
Bak de groenten in een hapjes pan of grote koekenpan. Maak op smaak met de knoflook en soyasaus. Extra zout is niet nodig evt wel wat peper.
Laat de groenten een beetje afkoelen. 
Tijd om te rollen!
Leg het vel met de punt naar je toe neer en schep er 1,5 el groenten op. Vouw de onderste punt naar binnen. Vouw dan de zijkanten strak naar binnen en rol de loempia op. Pak de laatste punt vast met wat water met evt een schepje maizena door het water.

Verwarm de olie in de pan. Bak de loempia's in een paar minuten goudbruin. 

Variaties:
Stukjes kip
Ei, tijdens het bakken van de groenten toevoegen. 
Kleine garnalen. " "                    " "
Glasmihoen (toko)





Reacties

Populaire posts van deze blog

Tagliatelle met wilde spinazie

Khoresh ghormeh sabzi (rundvlees in groene saus van kruiden)

Spaghetti aglio e olio + 3 groenten gerechten

Flammkuchen met spekjes en rode ui

Gemarineerde aubergine met kappertjes en zwarte olijven

Prei met appel en salie

Foe yong hai

Tajine met gemengde groenten en aardappel

Artisjokken

Koreaanse gefrituurde kip