WeekMenu

In een druk bestaan is het soms heerlijk om een paar dingen te hebben waar je niet elke dag over na hoeft te denken. Wat neemt altijd weer een hoop tijd in beslag? Wat geeft kopzorgen? Juist, de vraag Wat eten we vandaag? Elke dag maar weer iets verzinnen wat verantwoord, makkelijk en ook nog eens door iedereen gegeten gaat worden. Want ik weet niet hoe het bij jullie is, maar als ik ergens een hekel aan heb zijn het lange tanden en ondankbare mensen/kinderen aan tafel.
Bij ons thuis heb ik dit redelijk in hand. Mopperen doen ze met regelmaat maar Dan wijs ik naar het planbord op de koelkast en zeg 'Morgen is er vast weer wat wat je wel lekker vindt, en anders moet je zelf opschrijven wat je wilt eten'
Het mopperen heb ik dus in de hand en de stress rond het verzinnen ook. Ik maak elk weekend, het liefst op zaterdag morgen, een weekmenu en haal dan de meeste boodschappen. Ik hou bij het maken rekening met de diverse trainingen, zwemles en andere bezigheden. Dus snel en makkelijk eten. En op dagen dat ik wel meer tijd heb kan er ook uitgebreid gekookt worden.

Het menu voor week 2:

Zaterdag:  Quesadillas met kip en groenten. & Pizza's gemaakt van Libanees 'flatbread' (Man'oosche)
Zondag: Een soepje met restjes van de week er voor.
Maandag: Zuurkool anders. Een soort pasteitje met curry zuurkoolstamppot. (eerste keer)
Dinsdag: Goulash met rijst, erwtjes en torshi (ingemaakte groenten)
Woensdag: AVG (gekookte aardappels, stukje vlees en groenten)

Donderdag: Ovenschotel met zalm, wortel en puree.
Vrijdag: Friet, kip & appelmoes (vaste prik) 


Het is een vrij simpel menu deze week. Even weer bij komen van een zeer drukke decembermaand. Ik denk dat ik niet zo heel veel gemopper krijg deze week.

De recepten komen een dag van te voren. Zo dat je 'mee kan eten'
En ik wil natuurlijk graag weten wat jullie weekmenu is.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Tagliatelle met wilde spinazie

Khoresh ghormeh sabzi (rundvlees in groene saus van kruiden)

Spaghetti aglio e olio + 3 groenten gerechten

Flammkuchen met spekjes en rode ui

Gemarineerde aubergine met kappertjes en zwarte olijven

Prei met appel en salie

Foe yong hai

Artisjokken

Tajine met gemengde groenten en aardappel

Koreaanse gefrituurde kip