Overnight oats met banaan en pindakaas

Overnights oats, ja ik weet het, schrijf in je moeders taal, maar het dekt de lading beter dan 'havermout die een nacht moet staat'. En als je bv op pinterest of google gaat zoeken naar meer recepten kom je niet ver met de Nederlandse vertaling.
Het idee van overnight oats is dat je de rauwe, volle smaak van de havervlokken hebt en al de gezonde eigenschappen bewaard blijven.
Het is een prima start van de dag. Ik ben er in ieder geval gek op. Eerst deed ik het in de slowcooker maar dan moest ik steeds zo veel maken. Met als gevolg dat ik dagen hetzelfde ad of weg moest gooien. Dus ben ik gaan zoeken naar een methode die veel makkelijker is, namelijk rauw en gewoon 'rijpen' in de koelkast. Ja ik noem het rijpen want de havervlokken en evt zaden hebben een nacht nodig om zich vol met vocht te slurpen en zacht en romig te worden.
De hoeveelheid van de ingrediënten doet er niet echt zo toe. Ik geef je een idee van hoeveel ik gebruik maar ga alsjeblieft zelf experimenteren met smaken en hoeveelheden.



Ontbijt voor apenkoppen 

4 el volle havervlokken (geen brinta ofzo)
1 el chiazaad 
1 deel volle yoghurt
1 deel haver/rijst/amandel melk  (eigen keuze)
1 tl honing
2 tl pindakaas
1 banaan in stukjes
evt een paar noten 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Tagliatelle met wilde spinazie

Khoresh ghormeh sabzi (rundvlees in groene saus van kruiden)

Spaghetti aglio e olio + 3 groenten gerechten

Flammkuchen met spekjes en rode ui

Gemarineerde aubergine met kappertjes en zwarte olijven

Prei met appel en salie

Foe yong hai

Tajine met gemengde groenten en aardappel

Artisjokken

Koreaanse gefrituurde kip