Havermout met banaan

Na twee kerstontbijtjes en ruime diners heb ik weer behoefte aan basic en puur. Tijd voor een goed ontbijt waar ik de hele ochtend op vooruit kan.
Ik maak mijn havermout of overnight oats altijd de avond van te voren klaar. Zo heeft het de hele nacht tijd om zacht te worden.
Voor morgen heb ik net een combinatie gemaakt van banaan en citrusvruchten.

Havermout met banaan

4 el havervlokken
2 el lijnzaad
2 el chiazaad
1 deel yoghurt
1 deel (rijste) melk
1 rijpe banaan, geprakt
1 tl zest van een sinaasappel
1 tl zest van een limoen
1 tl lemon curd

Meng alles in een kom, goed afsluiten en in de koelkast zetten.


Ik maak mijn ontbijtjes in een weckpot van IKEA. Het is echt een aanrader om een paar van deze potten aan te schaffen. Je kan makkelijk 3-4 ontbijtjes te gelijk maken, makkelijk voor drukke werkdagen. Op zondagavond even klaar maken en ze staan s ochtends zo voor je klaar.
Je zou ze ook zo mee kunnen nemen naar je werk.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Tagliatelle met wilde spinazie

Khoresh ghormeh sabzi (rundvlees in groene saus van kruiden)

Spaghetti aglio e olio + 3 groenten gerechten

Flammkuchen met spekjes en rode ui

Gemarineerde aubergine met kappertjes en zwarte olijven

Prei met appel en salie

Foe yong hai

Tajine met gemengde groenten en aardappel

Artisjokken

Koreaanse gefrituurde kip