Bosuitjes in de vensterbank

Dit is nou echt iets waar ik tegenaan liep en zo leuk vind! 
Een bosui laten groeien.
Ik gebruik geregeld bosuitjes maar gooi het uiteinde altijd weg. Maar vanaf nu niet meer. Het is heel eenvoudig om je eigen bosui te laten groeien, gewoon in je raamkozijn. 
Goede bespaartip weer!

Zet het restje bosui in 1,5 cm water en wacht geduldig af.
Na 2 dagen komt er al een stukje nieuwe stengel uit het stompje. Ik kon niet langer wachten om dit blogje te schrijven dus in de update zal ik zetten hoe lang het duurt tot je het kan af snijden.

Reacties

Marianne zei…
Ik heb het afgelopen zomer regelmatig gedaan, maar ze worden wel minder sterk van smaak. Al na de eerste keer.

Populaire posts van deze blog

Tagliatelle met wilde spinazie

Khoresh ghormeh sabzi (rundvlees in groene saus van kruiden)

Spaghetti aglio e olio + 3 groenten gerechten

Flammkuchen met spekjes en rode ui

Gemarineerde aubergine met kappertjes en zwarte olijven

Prei met appel en salie

Foe yong hai

Tajine met gemengde groenten en aardappel

Artisjokken

Koreaanse gefrituurde kip