Chocolade brownies

                                            

Ik heb twee schriftjes waar ik al 25 jaar recepten inschrijf. Dat is op sommige pagina's goed te zien. 
Een paar recepten heb ik in de loop van de jaren aangepast en staan er aanwijzingen bij. Maar deze chocolade taart, of brownies als je ze in blokjes snijd, is eigenlijk nooit heel veel veranderd. Ik heb het recept van mijn moeder en ik vermoed dat het uit één van haar Engelse kookboeken komt. Naast de beroemde appeltaart is dit de taart die ze het meeste maakt voor een verjaardag. Ik geef de voorkeus aan de variant met rozijnen en walnoten. Dat maakt het extra smeuïg 

Chocolade brownies

10 personen
Bereidingstijd: 20 min plus 35-40 min in de oven

100 gr zelfrijzend bakmeel
75 gr cacao poeder
110 gr zachte boter
215 gr bruine suiker
2 eieren
150 ml melk
1 zakje vanille suiker
3 gr zout
****
100 gr walnoten
100 gr gewelde rozijnen

Verwarm de oven voor op 180C.
Meng de meel, de cacao en zout. 
Klop de boter en suiker luchtig.
Voeg 1 voor 1 de eieren toe samen met het meel mengsel en melk. Mix tot het een goede massa is. 
Spatel de rozijnen en noten er door. 

Voor brownies zou ik een vierkante bakvorm nemen waar de brownies ongeveer 3cm hoog in worden. Wil je een ronde hoge taart neem van een ronde vorm.
De taart komt wel omhoog maar zakt daarna ook weer in. 

Bekleed je vorm met bakpapier of beboter het goed. Giet het beslag er in. En bak onder in de oven. 
Na 25 min even controleren door te prikken. Brownies zijn eerder klaar dan de hogere taart. 
Laat helemaal afkoelen voor het aansnijden. Bewaar in plastic. De taart of brownie is de dag er na op zijn best. 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Spaghetti aglio e olio + 3 groenten gerechten

Koreaanse gefrituurde kip

Gemarineerde aubergine met kappertjes en zwarte olijven

Miso soep

Roti vellen

Prei met appel en salie

Weekmenu #14

Gestoofde wortel met citroen en boter

Surinaamse bami met paksoi

Flammkuchen met spekjes en rode ui