VEGA weekmenu 5

Maandag

Prei lasagne

Dit recept is te maken als lasagne in laagjes of als pasta schotel. Meng dan de saus en pasta naar keuze en doe het in een ovenschaal. 
Ideaal om van te voren te maken en in de koelkast te bewaren. 
Zie HIER voor het recept.


Dinsdag

AVG-tje

Even een avondje ' normaal' zouden ze bij mij thuis zeggen. Hoewel ze gek zijn op (veel) van mijn kookkunsten gaat een simpele AVG er ook prima in. Ik kies voor het gemak uit het steeds groter wordende vleesvervangers assortiment iets dat snel klaar is. En een jus uit een pakje vind ik stiekem ook wel eens lekker. 

1 kg aardappel
700 gr groente 
4 vlees vervangers naar keuze

Woensdag

Nasi met tempeh en pindasaus

Deze rijst maak ik ook wel eens met kip, voor de vleesetende kant van het gezin. Ik vervang de temmeh dan gewoon door kipstukjes of pootjes. Maar vandaag weer gewoon mijn met geliefde tempeh. Met een extra portie want uit ervaring weet ik dat iedereen in de loop van de avond, na het sporten nog een bakje neemt. 
Zie HIER voor het recept.

Donderdag

Harira

Deze goed gevulde soep vind je van Marokko tot Turkije en is echt comfort food. 
Ik maak hem het liefste een dag van te voren omdat de smaken dan goed in kunnen trekken. En een extra grote pan is zo gemaakt, deze soep kan je uitstekend invriezen. 
Zie HIER voor het recept. 


Vrijdag

Fish&chips

Mooie herinneringen aan vakanties in Engeland. Eten dat echt in de krant van gisteren kwam, friet met azijn en veel zout. Ja ik kan dat wel waarderen. 
De friet bak ik zelf, soms als ik veel zin heb bak ik een extra grote portie voor en gaat de helft in de vriezer. Eigen gemaakte diepvries friet. Ideaal toch. 
Zie HIER voor het recept.

Extra

Pindakoeken

Super snelle koeken. Ideaal om restjes harde pindakaas op te maken. En glutenvrij. 
Zie HIER voor het recept. 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Spaghetti aglio e olio + 3 groenten gerechten

Koreaanse gefrituurde kip

Gemarineerde aubergine met kappertjes en zwarte olijven

Miso soep

Roti vellen

Prei met appel en salie

Weekmenu #14

Gestoofde wortel met citroen en boter

Surinaamse bami met paksoi

Flammkuchen met spekjes en rode ui