Glühwein (ook 0.0%)

 

Maandagochtend, nog voor 9 uur en ik sta glühwein warm te maken voor de foto. Ja echt alleen voor de foto! 😉
Afgelopen weekend na al dat schaatsten had ik er ineens zin in. Dus wat proberen en hop daar had ik mijn eigen creatie.
Je kan nog heel veel spelen met de smaken. Hou je van zoet, voeg wat meer suiker toe, of wat bessensap. Ook met de verhoudingen van de kruiden valt veel te variëren. Kijk gewoon wat je lekker vind. 
En nou vooruit, ik doe er ook een alcoholvrije optie bij.... 

Glühwein

1 fles soepele rode wijn OF 500ml  druivensap, 250 ml cranberrysap 
2 sinaasappels, sap en schil
3 steranijs
3 kaneelstokjes
10 kruidnagels
5 kardemom
honing of suiker naar smaak

Verwarm de wijn nooit hoger dan 70C dan vervliegt de alcohol. Dat is natuurlijk zonde.
Voeg de smaakmakers toe en laat minstens een uurtje trekken. 
Laat bij de alcoholvrije optie de suiker weg en voeg wat water toe als de glühwein te zoet is. 

Zeef de wijn voordat je hem in een glas schenkt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Tagliatelle met wilde spinazie

Khoresh ghormeh sabzi (rundvlees in groene saus van kruiden)

Spaghetti aglio e olio + 3 groenten gerechten

Flammkuchen met spekjes en rode ui

Gemarineerde aubergine met kappertjes en zwarte olijven

Prei met appel en salie

Foe yong hai

Tajine met gemengde groenten en aardappel

Artisjokken

Koreaanse gefrituurde kip