VEGA weekmenu 1

 Omdat ik mee doe aan de 40-dagen geen vlees uitdaging ben ik me steeds meer aan het verdiepen in vegetarische gerechten. En dan niet simpel het vlees er uit laten of vervangen door een vega alternatief. Maar echt op zich zelf staande gerechten die gewoon geen vlees bevatten. 
Komende weken zal ik dus naast het gewone weekmenu ook een vegetarisch weekmenu maken. 

Maandag

Shakshuka
Eigenlijk een gerecht dat bij het ontbijt gegeten wordt in het midden oosten en noord Afrika, maar het past bij ons beter op de diner tafel. Een kruidig, niet al te moeilijk gerecht met ruim voldoende groente. 

Zie HIER voor het recept

Dinsdag

BB&R met pittige eieren en sperziebonen
Hier laat ik dus wel gewoon het vlees weg. Soms kan het ook wel prima. Dus lees het recept gewoon en laat het vlees gewoon weg. 
Zie HIER voor het recept.


Woensdag

Venkel-knolselderij soep
Easy!!! Echt een hele makkelijke snelle voedzame soep. Die door de milde smaak echt door iedereen gewaardeerd zal worden.


1 Knolselderij, in grove stukken
1 venkel knol, in grove stukken
1 sjalot, gesnipperd
1 knoflook, gesnipperd
2 maggi blokjes (naar smaak)
1,5 liter water (of meer als het te dik is)
1 el olie

Bak de sjalot en knoflook heel licht aan in de olie.
Voeg de rest toe en laat 20 minuten zachtjes koken, of tot de knolselderij zacht is. 
Pureer de soep met een blender of staaf mixer.
Proef! Maak op smaak. 
Serveer met je lekker vind, brood of een tosti....


Donderdag

Enchiladas
Vega gehakt is een optie, maar ik ga tegenwoordig liever voor een blikje linzen. Die bak ik even op, net zo als gehakt. Het geeft een prima bite en is gewoon ook erg lekker.

Zie HIER voor het recept.


Vrijdag

Nasi met tempeh en pindasaus
Een "gouwe ouwe" bij ons thuis. Als ik echt niet weet wat ik moet koken maak ik deze nasi of de razend snelle noedels. 

Vaak maak ik veel te veel, maar de pan is de dag er na leeg want iedereen komt in de loop van de avond nog een bakje halen. 
Zie HIER voor het recept. 





Reacties

Populaire posts van deze blog

Tagliatelle met wilde spinazie

Khoresh ghormeh sabzi (rundvlees in groene saus van kruiden)

Spaghetti aglio e olio + 3 groenten gerechten

Flammkuchen met spekjes en rode ui

Gemarineerde aubergine met kappertjes en zwarte olijven

Prei met appel en salie

Foe yong hai

Tajine met gemengde groenten en aardappel

Artisjokken

Koreaanse gefrituurde kip